Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017

ΣΧΟΛΙΟ ΣΠΥΡΟΥ ΡΟΚΚΟΥ ΓΙΑ ΑΣΤΕΡΙΔΑ

ΦΩΤΟ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΟΥΣΤΟΥΜΠΑΡΔΗ,,,  ΣΕ ΑΝΑΤΟΛΗ ΣΕ ΑΣΤΕΡΙΔΑ


Πριν περάσω  στο σχολιασμό του Φίλου Ομηριστη Εκ Ερυσσου Σπύρου Ροκκου,, και ευχαριστώντας τον για τα αρκετά σχόλια του στο μπλοκ, μου που  μου εδωσαν   αρκετη παραπάνω  γνώση,,  ώστε  να μπορω  να παίρνω και  θέση  σε ομηρικές συζητήσεις,  οπώς και  στο  να ομολογήσω οτι η θεωρία περι Αστερίδας  σε Οξιές είναι μία  εκ αυτών που με βρίσκει πιο συγνωμο,, λόγο και της τεκμηριωμένης της ανάλυσης  ,και επίσης χωρίς να μακρηγορώ , και σεβόμενος φυσικά και τις λοιπές θεωρίες μέχρι  της αποδεδειγμένης  (οταν φτάσει εκείνη  η ώρα), να θυμίσω τις καλλιτεχνίες που μας αφησε ο "ΓΙΑΝΝΗΣ" Που και δίκαια  είναι αφιερωμένη σε αυτόν  και η ανάλυση Μάκη Μεταξά όπως θα διαβάσατε και στον πρόλογό του, και όπως πολύ καλά γνώριζα,, ο Γιάννης Βαλσαμής έφυγε με το παράπονο  οτι  δεν τον καταλάβαιναν,, με αυτα που ηξερε, και εδειχνε με τις καλιτεχνίες του!  


Επίσης ενα τελευταιο σχολιο  μου,, ειναι  οτι το porosnews.,,από αρχή σχεδόν της δημιουργίας του,,  που λόγο  και της δράσης Αντώνη Βασιλάκη  εχει σαν αρχική εικόνα  την ομηρική τοπογραφία,, που ητάν  (και ειναι)  δηλαδη το Νηριτόν,το λιμάνι του Ρειθρου, το Αστυ της Ιθάκης και φυσικά ο Ταφος  του Οδυσσεα!!
Εχουμε  περάσει τα 7 χρονια με αυτήν την εικόνα, και τα ανω των 25 απο την αρχική γνωση με την ανακάλυψη του Τάφου,, ειναι κριμα   που ακόμη παραμένουμε  ΘΕΟΣΤΡΑΒΟΙ!!!!!!



Γιωργος Γκιαφης http://porosvress.blogspot.gr/2017/01/blog-post_13.html

kefalonia,κεφαλονια,πορος,επαγγελματα,αρχαια,ομηρικη ιθακη
POROSVRESS.BLOGSPOT.PE


1 σχόλιο: 

σε   http://porosnews.blogspot.com/2017/10/blog-post_798.html


ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ…
POROSNEWS.BLOGSPOT.PE
  1. Σεντόνι μεγάλο (αν μου επιτρέπετε την άποψή μου) αυτό περί Ομηρικής Αστερίδος και όλα αυτά για να αποδειχτεί στην ουσία η δυσκολία ενός ταξιδιού πανεύκολου μεταξύ Κυλλήνης – Κεφαλονιάς ή σημερινής Ιθάκης και να μπλεχτούν ενδιάμεσα οι Οξειές.
    Ή κατάλαβα λάθος??
    Αναλύσεις ιστιοπλοΐας και τα τοιαύτα γιατί χρειάζονται?
    Και χωρίς πανιά το πλοίο με καλό σχετικά καιρό άντε να καθυστερούσε 2 ώρες πάρα πάνω.
    Τα πανιά ήταν κυρίως βοηθητικά την εποχή αυτή.
    Οι θόες νήσοι (πληθυντικός) που ψάχνετε είναι απλά η Ομηρική Σάμος και η Ιθάκη που στο πορθμό τους και τις ακτές τους ενέδρευαν οι μνηστήρες, (γι΄ αυτό και το «μακριά από αυτές», της Αθηνάς προς Τηλέμαχο).

    Τώρα το εύκολο του ταξιδιού που λέγαμε:
    Ο πατέρας μου γυρνώντας από το Αλβανικό μέτωπο και μη έχοντας τρόπο να περάσει από Κυλλήνη στη Κεφαλονιά μαζί με άλλους τέσσαρες ρίξανε μια σαπόβαρκα που βρήκαν πεταμένη σε κάτι καλαμιές, την αφήσανε μια μέρα να στανιάρει στη θάλασσα, κλέψανε τέσσερα κουπιά όπως και ένα γκαζοντενεκέ κομμένο στη μέση (κάθετα), που τόνε χρησιμοποιούσε για λάντζα ένας καφενοταβερνιάρης και σε λίγες ώρες βρεθήκανε στη Σκάλα.
    Το γκαζοντενεκέ θα μου πείτε τί τόνε θέλανε?
    Μα για να αδειάζουν τα νερά που έμπαιναν αβέρτα - κουβέρτα στη βάρκα.
    Χωρίς πανιά και ούριο άνεμο!
    Χα χα χα.

    Τώρα περί Αστερίδας όποιος θέλει μπορεί να διαβάσει μια άλλη άποψη (και όχι «σεντόνι») στο:
    /www.portoassos.gr/omiriki-asteris/

    Σπ.Ρόκκος

    Υ.Γ. Και επί πλέον το πλοίο της Κερύνειας που φέρεται σαν παράδειγμα, δεν έχει και πολύ σχέση με τα πλοία του Ομήρου μια και κατασκευή του 300 πχ.
    Κόλπα ιστιοφόρου όπως περιγράφονται μπορούσαν να γίνουν αφού ανακαλύφθηκε το μονό τιμόνι και όχι την εποχή που κατεβάζανε μαζί με το πανί και το κατάρτι.

2 σχόλια:

  1. Ευχαριστώ με τη σειρά μου το blog για την ανάρτηση και τα όσα με αφορούν.
    Ελπίζω τα όσα έγραψα μέχρι τώρα περί «Ομηρικών» και επειδή το στιλ μου εμπεριέχει λίγη παλιά Κεφαλλονίτικη σκωπτικότητα ή έστω γλαφυρότητα, να μην δημιουργούν παρεξηγημένη αντιπαλότητα, αλλά ΑΠΛΗ προσπάθεια αρχαιολογικής έρευνας, μια και δε κατέχω κανέναν τέτοιου είδους επαγγελματικό τίτλο.
    Θα συμφωνήσω στο ότι είναι λυπηρό ή μάλλον αξιοθρήνητο που τόσα χρόνια σε τούτα τα δυο νησιά γίνονται ερασιτεχνικές θα έλεγα έρευνες για την ταυτοποίηση της Ομηρικής Ιθάκης, θέμα για το οποίο οποιαδήποτε πολιτισμένη χώρα θα είχε κάνει πολύ σοβαρές προσπάθειες να επιλύσει και να εκμεταλλευτεί βεβαίως ποικιλοτρόπως.
    Η νεότερη Ελλάδα χρησιμοποίησε ενίοτε εις μάτην το σύμβολο του φοίνικα που αναγεννήθηκε εκ της τέφρας του (Καποδίστριας κλπ.), γιατί αναγεννήθηκε μεν, αλλά συνέχισε να κάθεται πάνω στις στάχτες και τα καμένα!
    Ήταν δύσκολο τάχα, μια ολιγομελής ομάδα αρχαιολόγων να ασχοληθεί αποκλειστικά με το θέμα και να έχει θέσει τις βάσεις τουλάχιστον της Ομηρικής τοπογραφίας?
    Είναι λυπηρό ερασιτέχνες του είδους να βρίσκουν αρχαίους τάφους, ξένοι να κάνουν έκπαλαι ανασκαφές, μπουλτοζιέρηδες να ξεθάβουν τυχαία αρχαιότητες.
    Θυμάμαι πριν 15 χρόνια περίπου, έστειλα κάτι φωτογραφίες με κάποια «φιφίρια» που έμοιαζαν ή ήταν αρχαία στην εφορία αρχαιοτήτων της Πάτρας και δεν είχαν ούτε την ευγένεια μιας απλής απάντησης… Έστω ότι είμαι βλάκας, χα χα.

    Για τον Γιάννη Βαλσαμή τώρα, αν είχε προλάβει να ετυμολογήσει το επίθετό του θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι καταγόταν από Κεφαλλονίτικη οικογένεια πολύ πριν τον Οδυσσέα και άρα δικαιολογημένο εκ γονιδίων το μεράκι του για τις ντόπιες αρχαιότητες.

    Με επήρε ο «όξου από δώ» που έλεε ο νόνος μου με αυτά που γλέπω χρόοονια τώρα και μάλλον σας κούρασα.

    Ευχαριστώ
    Σπ. Ρόκκος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγω πρεπει να σε ευχαριστησω,,, με την τακτικότατη παρεμβαση σου σε ομηρικα του μπλοκ,, Ολα αυτα που αναφερειεις σε αυτο το σχολιο παρα πολυ σωστα, επισης θα συμφωνησω και περι της αντιπαλότητας,, εφοσον στο ιδιο μηκος κυματος ειμαι και εγω, μπορει να θεωρω την δικη μας θεωρια επικρατεστερη των αλλων, αλλα η προσπαθεια του καθενος μας ειναι αξιοσεβστη!!!Εγω ειλικρινα μεσααπό τους σχολιασμους μας εχω βοηθηθει παρα πολυ στο να λυσω αποριες μου! Ανεβασα παλι και αυτο με την ελια του Οδυσσεα σε υποσυνδεσμο,, παραμενει απο τα καλυτερα σου αναμφισβητιτα, και στο αναγνωριζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή